اصطلاحات یا Idioms در زبان انگلیسی متشکل از عبارات ثابتی هستند که روی هم معنی خاصی را می رسانند
و این معنی را نمی توان از تک تک این کلمات استخراج کرد.
نکته مهم اینجاست که ترتیب کلمات اصطلاحات معمولا ثابت است و نمی توان آن را تغییر داد.
در اینجا می توانید اصطلاحات را براساس حروف الفبا جست وجو کنید:
Y Z
در زبان انگلیسی اصطلاحات یا Idioms نوعی از Formulaic language هستند:
Formulaic language (previously known as automatic speech or embolalia) is a linguistic term for verbal expressions that are fixed in form, often non-literal in meaning with attitudinal nuances, and closely related to communicative-pragmatic context .Along with idioms, expletives and proverbs, formulaic language includes pause fillers (e.g., "Like", "Er" or "Uhm") and conversational speech formulas (e.g., "You've got to be kidding," "Excuse me?" or "Hang on a minute")
Wikipedia – Formulaic language
Types of formulaic language
Examples
Greeting and good wishes
Hi there! See you soon! Happy birthday!
Prepositional phrases
At the moment, in a hurry, from time to time
Saying, proverb, quotations
It’s a small world! Don’t put all your eggs in one basket. To be or not to be – that’s the question
compounds
Car park, bus stop, home-made
Phrasal verbs
Take off, look after, turn down
Collocations
Blonde hair, deeply disappointed
English idioms in use - Felicity o'dell & Micheal McCarthy - Cambridge
برای اینکه داستانها، روزنامه ها، مجلات، برنامه های تلویزیونی و از همه مهمتر مکالمات را به زبان انگلیسی بهتر متوجه شویم، یادگیری اصطلاحات ضروری است. بسیاری از این اصطلاحات کاربرد غیر رسمی دارند و استفاده آنها به فصاحت کلام و طبیعی بودن ادای سخن شما کمک می کند، اما بهتر است که بیش از حد استفاده نشوند.
از اصطلاحات ( idioms ) بیشتر در موارد زیر استفاده می شود:
- برای تاکید می آیند
- موافقت با حرف زده شده
- برای نظر دادن در مورد افراد
- برای نظر دادن در مورد وضعیت موجود
- برای هیجان انگیز کردن بیشتر یک حکایت
- برای جلب توجه کردن
- بازی با کلمات ( Pun ): در زبان انگلیسی pun نوعی جک است که با کلمات بازی می کند.
از اصطلاحات در مهاوره ها یا متون رسمی و غیر رسمی استفاده می شود. بیشتر می توانید این ها را در مقلات، مجله ها، سرتیتر روزنامه ها و تبلیغات ببینید.